Eén aanspreekpunt van A tot Z
  • Voor al onze diensten en services heeft u slechts één aanspreekpunt. Uw contactpersoon regelt alles.
  • Door een professionele organisatie, communicatie, inventief zoeken naar oplossingen en hard werken, willen wij u zo goed mogelijk ondersteunen en helpen bij het uitvoeren van allerhande opdrachten.
Duurzaamheid & circulaire economie

Ecologisch engagement

Afvalbeleid

De afvalstromen worden permanent gemonitord en, in de mate van het mogelijke, gescheiden afgevoerd.
  • Papier en karton
  • Schroot, metaal
  • Hout
  • Glas
  • Chemische en gevaarlijke producten
  • Electro

Sortering

De sortering begint bij ons reeds tijdens de ontruiming zelf en wordt op het bedrijf verder gezet. Alle afvalfracties worden reeds grof gesorteerd en in de juiste afvalbak/zak gedeponeerd. Vervolgens wordt alles geladen in onze vrachtwagen. Deze worden meegenomen naar onze loods of, afhankelijk van de afvalfractie, rechtstreeks naar een erkende afvalverwerker gereden.

Scheiding

Een juiste scheiding van afval gebeurt niet zomaar. Er komen extra werkuren aan te pas alsook een grote recyclage- en opslagruimte. Deze aanpak vinden wij de meest duurzame. Omdat we geloven dat de grondstoffen niet oneindig zijn, willen we dan ook sterk inzetten op recyclage en hergebruik. Op deze manier kunnen onze kinderen en kleinkinderen ook genieten van een leefbare planeet.
Op- en ontruiming van inboedel in 3 stappen geregeld

Onze werkwijze: In 3 stappen alles geregeld

Aanvraag

Wij maken een afspraak en plannen een kijkbezoek in

Goedkeuring

We maken een schatting en stellen een offerte op

Uitvoering en oplevering

Na schriftelijk bevestiging van de offerte gaan we over tot het inplannen en uitvoeren van de afgesproken werken. Na de uitvoering worden de werken opgeleverd.

Ze lijken vaak van onschatbare waarde voor een huis, met bijna eindeloze mogelijkheden en voordelen voor de huiseigenaar. Maar in werkelijkheid worden veel kelders dumpplaatsen voor spullen die vervolgens worden vergeten. Waardoor ze na verloop van tijd overvol geraken en een soort portaal naar een andere dimensie worden.

Met dat in gedachten geven we je graag wat advies hoe je het best je kelder opruimt en hoe Wegisweg hierbij kan helpen.

Sommige huiseigenaren willen van hun kelder een nieuwe slaapkamer maken, terwijl anderen gewoon erkennen dat ze aan een opruimbeurt toe zijn. Ook zijn er mensen die hun kelder willen omvormen tot een hobbykamer. Wat je ook van plan bent met je kelder, je moet eerst al die ongewenste spullen weggooien/opruimen voordat je die plannen kunt uitvoeren. Maar waar moet je beginnen?

Je kelder leegmaken

Als je uw kelder niet helemaal wilt leegmaken, is het eerste wat je moet doen gewoon naar beneden gaan. Je moet beginnen met het organiseren van de inhoud van je kelder in twee stapels: wat moet blijven en wat moet gaan.

Stel jezelf de volgende vragen als je aan het ordenen bent:

  • Heb ik dit item nog echt nodig?
  • Kan iemand anders dit voorwerp gebruiken?
  • Kan dit item verkocht of gedoneerd worden?
  • Als je streng bent voor jezelf, helpen zulke vragen je om alles wat je in je kelder hebt opgeslagen te beperken en hiervoor een geschikt thuis te vinden; of dat nu een koper is via een online marktplaats, een kringloopwinkel of een plaatselijk containerpark. Als je eenmaal hebt besloten wat je wilt houden en wat je weg wilt doen, wat is dan de volgende stap?

Je kelder opruimen: Wat te doen met ongewenste spullen?

De volgende stap hangt af van hoe je van plan bent om je ongewenste spullen weg te doen. Als je van plan bent om de spullen zelf te verwijderen, is het misschien de moeite waard om eerst te beginnen met de spullen die je wilt doneren, omdat die het makkelijkst uit je huis te halen zijn. Waar je ook woont, er zijn ongetwijfeld genoeg lokale liefdadigheidswinkels die graag je ongewenste spullen aannemen zodat iemand anders er iets mee kan doen. Zorg er wel voor dat je eerst contact opneemt met het goede doel in kwestie voordat je op pad gaat. Dit om onnodig werk uit te sparen.

Als je van plan bent om spullen te verkopen of door te geven, kan het wat langer duren voordat je er vanaf bent. Of je nu van plan bent om de spullen op eBay, Facebook of 2dehands te plaatsen. Het kan arbeidsintensief zijn om je foto’s te uploaden en heen en weer te communiceren met geïnteresseerde partijen. Het is de moeite waard om te bedenken voor hoeveel je elk item kunt verkopen en of dat bedrag je tijd waard is. Zo niet, dan is een kringloopwinkel misschien een betere keuze.

Tot slot, als het gaat om de spullen waar je afscheid van wilt nemen, bedenk dan hoe je ze gaat vervoeren naar het plaatselijke recyclagepark voor huishoudelijk afval. Heb je geschikt vervoer of moet je een busje of een transportwagen van een vriend regelen? Kun je beter een busje huren en proberen om de rit naar de stortplaats en de rit naar de kringloopwinkel op één dag te doen? Heb je een verhuislift nodig om de grote zware items naar beneden re krijgen? Is een parkeeraanvraag nodig?

En dan is er nog de stortplaats. De meeste containerparken of recyclingcentra accepteren niet alle soorten afval. Ook laten ze je enkel toe als je een geldig identiteitsbewijs hebt. Je moet controleren welke andere beperkingen er gelden voor jouw plaatselijke recyclagepark en of ze de spullen die je wilt storten wel kunnen accepteren.

Als je na het afwegen van dit alles liever een afvalverwerkingsbedrijf inhuurt om namens jou voor je ongewenste spullen te zorgen, laten we dan eens kijken naar de kosten.

Hoeveel kost het om een kelder op te ruimen?

Zoals bij de meeste huis-, tuin- of kantoorontruimingen zijn er geen vaste prijzen voor kelderontruimingen vanwege de verschillende factoren zoals vloeroppervlak, toegankelijkheid, volume van het afval en de aard van de voorwerpen zelf. Aangezien gemeenten hun eigen reglementen mogen opleggen. Brengen sommige items extra kosten met zich mee. Waardoor het niet altijd duidelijk is of er een meerkost kan worden aangerekend om deze op een verantwoorde manier te recycleren.

Met dit in gedachten kun je het beste contact opnemen met Wegisweg, zodat we een offerte op maat kunnen maken die is afgestemd op jouw individuele behoeften. U kunt ons een nauwkeurige beschrijving geven van de items die u wilt verwijderen, een schatting van het volume of u kunt ons afbeeldingen sturen van de items zelf. Hoe meer informatie je ons kunt geven, hoe nauwkeuriger de offerte zal zijn. Of wij komen gratis en vrijblijvend langs om de situatie ter plaatse te komen bekijken.

Prijs voor het leeghalen van een kelder

Het is best dat u in de offerte aanvraag zoveel mogelijk info deelt over de kelder die dient leeggemaakt te worden. Het is altijd handig om tevens foto’s te nemen en deze door te sturen zodat we een beter zicht hebben van de situatie.

 

Volgende zaken spelen de voornamste rol in de prijs bepaling:

  • Grootte van de kelder (oppervlakte, goed bereikbaar of niet)
  • Omvang van de inboedel (hoeveelheid spullen)
  • De inhoud van de inboedel (soort van spullen)
  • Is er een verhuiswagen nodig
  • Is er een afvalcontainer(s) nodig
  • Moet er een aanvraag gebeuren voor parkeerborden
  • Afvalverwerking
  • Extra werk (schoonmaak, onderhoud, reparaties, etc…)

 

Volgende zaken zijn bij ons gratis:

  • Plaatsbezoek
  • Offerte

Eindschoonmaak na leeghaling

Als je dat wilt, kunnen we ook grondig schoonmaken nadat we de kelder hebben leeggemaakt. Schoonmaakopties kunnen afzonderlijk worden besproken en geoffreerd.

Bel voor meer informatie over onze opruimdiensten +32 9 238 25 80 of stuur een e-mail naar info@wegisweg.be

Weg is weg Offerte aanvragen